A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради
Виконавчого комітету Хустської міської ради

Відбулося засідання професійної спільноти вихователів середніх дошкільних груп присвячене темі розвитку позитивного емоційного-ціннісного ставлення до природного довкілля

Дата: 01.03.2024 17:42
Кількість переглядів: 246

Формування емоційно-ціннісного ставлення дошкільників до природного довкілля

 

 Для формування емоційно позитивного ставлення до природи педагоги беруть до уваги зміст естетичного виховання, а саме: естетичне сприйняття, естетичні судження, естетичні знання, естетичну культуру, естетичні ідеали, естетичні почуття, естетичні переживання, естетичну насолоду, естетичні смаки, естетичну діяльність. Тому зміст екологічного виховання дітей у першу чергу вибудовується за такими напрямами: формування знань про прекрасне в природі, і, як наслідок, естетичного ставлення до неї; про правильні вчинки людей, розвиток творчих умінь і навичок, творчої діяльності; формування у дітей самостійних творчих дій та здатність вирішення проблемних ситуацій, пов’язаних із природними об’єктами.

 Емоційне ставлення до природи допомагає зробити людину вищою в духовному та інтелектуальному плані, багатшою, уважнішою, люблячою. Емоційна оцінка природних об’єктів і явищ у дітей дошкільного віку формується через посередника, тобто вихователя. Велику роль у вихованні дітей дошкільного віку засобами природи відіграє здатність педагогів розуміти та втілювати у життя завдання екологічного виховання – послідовно, систематично, цілеспрямовано розвивати й удосконалювати смаки, естетичне сприйняття, почуття, культуру незалежно від «корисності» чи «шкоди» об’єкта.

 

 За словами В. Сухомлинського, «добрий не звалюється з неба – його треба виховати», тому вихователю слід поступово розвивати в дітей здатність помітити, виділити гарне у природі, навчати доброті через співчуття всьому живому та прагнення допомогти.

 

Темі розвитку позитивного емоційного-ціннісного ставлення до природного довкілля було присвячене третє засідання професійної спільноти вихователів середніх дошкільних груп, яке відбулося 29 лютого 2024 року в приміщенні актової зали КЗПО "ЦДЮТ "Сузірʼя" (керівник професійної спільноти вихователь, заступник директора з дошкільної роботи Данилівської гімназії Гайович Оксана Іванівна ). Участь у зібранні взяли 30 вихователів закладів дошкільної освіти Хустської МТГ.

 

Учасники засідання здійснили своєрідну віртуальну ,,подорож” дитсадками нашої громади, а саме:

- переглянули відеозапис заняття за темою «Естетичний розвиток дітей середнього віку засобами природи» (заняття провела Діана Володимирівна Білич, вихователь Олександрівського ЗДО (ясел- садка);

досвід практичної роботи за темою «Розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення дітей дошкільного віку до довкілля» презентувала вихователь Хустського ДНЗ №4 (Марченко Ірина Юріївна);

- відеозаписи розваг та ігор на екологічну тематику, які підготували та презентували:

  • вихователь Крайниківсьуого ЗДО Удут Н. І.;
  • вихователь Хустського ДНЗ №2 «Сонечко» Батрин А.Г.,
  •  вихователь Хустського ДНЗ №8 «Ялиночка» Дідух В. С.;
  • вихователь дошкільного підрозділу Данилівської гімназії Шимон А.П.;
  • вихователь дошкільного підрозділу Кривськоі гімназії.

 Як зазначила Світлана Косик, головний спеціаліст управління освіти, релігії та у справах національностей, природа має великий вплив на емоційний розвиток дошкільника, але її використання як засобу виховання має базуватися на принципах послідовності і систематичності, оскільки фрагментарне спостереження за об'єктами і явищами природи не принесе бажаного результату. Важливе значення у вихованні й навчанні дітей для збагачення їх емоційних вражень та формування естетичних почуттів, формування виразного, влучного, повноцінного мовлення мають художня література, усна народна творчість, мистецтво та художня діяльність дітей.

 

 Свій досвід педагогічної майстерності презентували також вихователі, які претендують на присвоєння звання ,,Вихователь-методист” та на присвоєння кваліфікаційних категорій, зокрема Гевкан О.Й., вихователь Хустського ДНЗ (ясел-садка) №1 ,,Малятко”, Звір М.Ю, вихователь Хустського ДНЗ (ясла-садок) №6 ,,Ластівочка”, вихователь Данило Н.В. Боронявського ЗДО (ясел-садка), Буркуш Т.І., вихователь Хустського ДНЗ (ясел-садка) №4 ,,Пролісок”.

 Учасники отримали нові знання, навички та ідеї, які можна застосовувати у професійній діяльності.



« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень