Спільна онлайн-нарада департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА та начальниками управлінь, відділів освіти
17 січня відбулася спільна онлайн-нарада департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА та начальниками управлінь, відділів освіти всіх 64 громад Закарпаття.
Головне питання - навчання учнів та шляхи подолання «кризи ЗНО». Я була запрошена і як учитель, і як керівник, щоб поділитися кроками, які здійснюємо в громаді, щоб наші учні могли в майбутньому навчатися за державний кошт у ЗВО, успішно склавши ЗНО.
ЗНО - теж оцінка. Зрозуміло, що її рівень залежить і від соціальних умов, і від особистих орієнтирів, і від мотивації учня, і від фаховості вчителя, і від адміністрації.
Від адміністрації також залежить рівень підготовки до ЗНО:
у 10 чи 11 класі варто вводити факультатив з астрономії чи, може, усе-таки з математики (біології, хімії…)?
присутність учителя на уроці і якість проведення уроку - не одне й те ж;
профільне навчання: не може бути такого, щоб учні, наприклад, профільного класу, де 4 години української мови і 4 літератури, не могли достойно скласти ЗНО з української мови;
«добровільна» реорганізація: якщо учні не вмотивовані складати ЗНО й продовжувати навчання в ЗВО, для чого тоді утримувати 10-11 класи, якщо за потребами й інтересами достатньо гімназії (9 кл.)?
Дуже багато сьогодні озвучено пропозицій. Наразі працюємо за всіма напрямками - предметами, які є серед іспитів ЗНО. Про заплановані конкретні заходи - згодом.