Відбулося засідання професійної спільноти вихователів середніх вікових груп
Активізація знань та практичного досвіду дітей із екологічного виховання у різних видах організованої діяльності
23 травня 2024 року, в рамках річного плану роботи професійної спільноти вихователів середніх вікових груп, відбулося чергове IV засідання. Тема зустрічі - "Активізація знань і практичного досвіду дітей із екологічного виховання у різних видах організованої діяльності”.
Особистість формується та розвивається в процесі діяльності. Залежно від того, як людина ставиться до запропонованої їй діяльності, її активність може бути різною за рівнем та характером.
Формування гуманного ставлення до природи – основне завдання екологічного виховання, що реалізується шляхом розвитку в дітей співпереживання та співчуття до всіх живих істот на планеті. Людина – частина природи, але найчастіше саме людська діяльність є причиною згубного впливу на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників.
На початку засідання, керівник професійної спільноти Оксана Гайович, позитивно налаштувала педагогів на творчу співпрацю .
На засіданні вихователі професійної спільноти переглянули відеозапис заняття Боронявського дошкільного закладу, яке підготувала вихователь Оксана Вовканець. Цікавою та змістовною презентацією з досвіду роботи «Значення праці в Кошелівського ЗДО Світлана Курта.
Відео-презентацію ,,Ігрова діяльність та її вплив на формування бережного ставлення до природи” підготували вихователь-методист Стеблівський ЗДО Віра Ігнат та вихователь Богдана Пийтер.
Надзвичайно цікавим та насиченим за змістом та різноманітністю форм роботи було представлене відео-заняття та презентація за темою «Пошуково-дослідницька діяльність дітей уприродному довкіллі», яке підготувала та представила вихователь Марія Звір Хустського ДНЗ № 6 «Ластівочка» .
Учасники спільноти презентували свої творчі лепбуки на природничо-екологічну тематику, які допомогли їм узагальнити знання дітей з певних тем.
Саме в результаті дослідницької діяльності у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до явищ живої та неживої природи, активізується самостійна розумова діяльність. Пошуково-дослідницька діяльність найближче підводить дитину до проблеми, а винагородою за активність та допитливість малюків є їх самостійні «відкриття» у світі природи.
Підсумок засідання підвела Світлана Косик, головний спеціаліст управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради, зазначивши, що потрібно формувати в дітей пізнавальні здібності, розвивати вміння аналізувати, систематизувати результати, наслідки роботи, розуміння дітьми причинно-наслідкових зв’язків; спеціально створене вихователями розвивальне середовище має спонукати дитину дошкільного віку досліджувати, експериментувати, пізнавати все нове, незвичайне, непізнане в оточуючому світі. Важливим чинником інтелектуального розвитку малят є саме їх власні пошуково-дослідницькі дії.
Оксана Гайович проаналізувала роботу професійної спільноти за 2023-2024 н.р., а також ознайомила присутніх із результатами попередньо проведеного опитування.